Regulamin

Regulamin serwisu Worm Pinion Reel Serwis

 oraz POSTANOWIENIA OGÓLNE

Regulamin określa zasady świadczenia usług opisanych w serwisie internetowym działającym pod domeną: https://WORMPINIONREELSERWIS.PL

Właścicielem serwisu internetowego jest: Janusz Milewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ANER-POL JANUSZ MILEWSKI, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; adres siedziby oraz do doręczeń: 83-110 Tczew, ul. Żeglarska 6A / 2; adres poczty elektronicznej: wormpinionreelserwis@gmail.com; numer telefonu: 513007340; Numer NIP: 7392592021, Numer REGON: 221097853, zwany dalej „Usługodawcą”.

Serwis WORMPINIONREELSERWIS.PL dedykowany jest Konsumentom, Przedsiębiorcom na Prawach Konsumenta oraz Przedsiębiorcom. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta, niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów, przysługujących im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, a w przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.

Administratorem danych osobowych przetwarzanych w serwisie w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie serwisu internetowego. Korzystanie z serwisu internetowego, a także składanie zamówień u Usługodawcy jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z serwisu jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Usługodawcy).


DEFINICJE

REGULAMIN – niniejszy regulamin, określający zasady świadczenia usług opisanych w serwisie internetowym działającym pod adresem: https://WORMPINIONREELSERWIS.PL

SERWIS INTERNETOWY – serwis internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: https://WORMPINIONREELSERWIS.PL.

USŁUGODAWCA– Janusz Milewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ANER-POL JANUSZ MILEWSKI, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; adres siedziby oraz do doręczeń: 83-110 Tczew, ul. Żeglarska 6A / 2; adres poczty elektronicznej: wormpinionreelserwis@gmail.com; numer telefonu: 513007340; Numer NIP: 7392592021, Numer REGON: 221097853.

USŁUGOBIORCA, ZAMAWIAJĄCY – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która zawarła lub zamierza zawrzeć umowę z Usługodawcą. Usługobiorcą/Zamawiającym może być zarówno Konsument, jak i Przedsiębiorca na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorca. Usługobiorcą jest również każda osoba, korzystająca z serwisu internetowego działającego pod adresem https://WORMPINIONREELSERWIS.PL w zakresie usługi elektronicznej.

KONSUMENT – osoba fizyczna, dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna zawierająca z Usługodawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą. Przedsiębiorcami są także wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej. Za przedsiębiorcę uważa się również osobę fizyczną wykonującą zawód we własnym imieniu i na własny rachunek lub prowadzącą działalność w ramach wykonywania takiego zawodu.

USŁUGA – opisana w serwisie internetowym usługa serwisowa, świadczona przez Usługodawcę, będąca przedmiotem umowy między Zamawiającym a Usługodawcą.

UMOWA – umowa o wykonanie usługi, opisanej w serwisie internetowej, zawarta pomiędzy Zamawiającym a Usługodawcą z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Usługodawcę.

ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Usługobiorcy składane Usługodawcy, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.

USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem serwisu internetowego.

FORMULARZ KONTAKTOWY – usługa elektroniczna, formularz dostępny w serwisie internetowym, umożliwiający skontaktowanie się z Usługodawcą.

KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.

USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

UMOWA ZAWARTA NA ODLEGŁOŚĆ – umowa zawarta z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

UMOWA ZAWARTA POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA – umowa z konsumentem zawarta:

a) przy jednoczesnej fizycznej obecności stron w miejscu, które nie jest lokalem przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy,

b) w wyniku przyjęcia oferty złożonej przez konsumenta w okolicznościach, o których mowa w lit. a,

c) w lokalu przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy lub za pomocą środków porozumiewania się na odległość bezpośrednio po tym, jak nawiązano indywidualny i osobisty kontakt z konsumentem w miejscu, które nie jest lokalem przedsiębiorstwa danego przedsiębiorcy, przy jednoczesnej fizycznej obecności stron,

d) podczas wycieczki zorganizowanej przez przedsiębiorcę, której celem lub skutkiem jest promocja oraz zawieranie umów z konsumentami,

e) podczas pokazu zorganizowanego przez przedsiębiorcę, w którym uczestniczy zaproszona bezpośrednio lub pośrednio określona liczba konsumentów, w którego trakcie ma miejsce promocja, składanie ofert sprzedaży lub sprzedaż towarów lub usług, bez względu na to, czy został na niego zorganizowany transport.


OKREŚLENIE WYNAGRODZENIA ZA USŁUGĘ SERWISU

Cena usługi uwidoczniona w serwisie internetowym podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. W serwisie internetowym Usługodawca podaje także informację o kosztach dostawy (w tym opłat za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia.

Łączny koszt usługi możliwy jest do określenia po ocenie wstępnej kołowrotka przez Usługodawcę. Zamawiający zostanie poinformowany o łącznej cenie usługi serwisu po wstępnej ocenie kołowrotka w celu podjęcia decyzji, czy akceptuje przedstawiony zakres prac i ich koszt. Do wykonania oceny wstępnej niezbędne jest wpłacenie przez Zamawiającego zaliczki w wysokości 50% ceny usługi, wskazanej w cenniku w serwisie internetowym Usługodawcy.

Po dokonaniu wstępnej oceny kołowrotka Usługodawca określi zakres prac niezbędnych do prawidłowej realizacji usługi i ich koszt, w tym np. części wymagające wymiany i ich koszt, o czym poinformuje Zamawiającego. Zamawiający podejmuje decyzję, czy akceptuje określony zakres prac i łączny koszt usługi.

W przypadku zaakceptowania łącznego kosztu przez Zamawiającego, Usługodawca potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji.

W przypadku braku akceptacji, kołowrotek zostanie odesłany bez wykonania usługi na koszt Zamawiającego zgodnie z cennikiem, zamieszczonym na stronie internetowej Usługodawcy. Wpłacona zaliczka zostanie zwrócona Zamawiającemu po potrąceniu kosztu odesłania kołowrotka. Za ocenę wstępną nie jest w takim przypadku pobierana opłata, z wyjątkiem kołowrotków elektrycznych przy których pobierana jest opłata diagnostyczna zgodnie z cennikiem, zamieszczonym na stronie internetowej.

Jeżeli w trakcie wykonywania serwisu zajdzie konieczność przeprowadzenia prac dodatkowych, których mimo zachowania należytej staranności Usługodawca nie mógł przewidzieć, Usługodawca skontaktuje się z Zamawiającym i uzgodni, czy Zamawiający akceptuje prace dodatkowe za dodatkowym wynagrodzeniem. Prace dodatkowe nie będą wykonywane bez uzyskania zgody Zamawiającego.


WARUNKI ZAWARCIA I TERMIN REALIZACJI UMOWY

Zawarcie umowy następuje po uprzednim złożeniu przez Zamawiającego zamówienia oraz potwierdzeniu przez Usługodawcę przyjęcia zamówienia do realizacji.

Zamówienie może być złożone poprzez udostępniane w danym momencie przez Usługodawcę kanały, wskazane w serwisie internetowym.

W przypadku zamówień, składanych drogą telefoniczną, wymagają one każdorazowo potwierdzenia w formie utrwalonej, np. pocztą elektroniczną, poprzez komunikator, pismem. Potwierdzenie może być zrealizowane poprzez załączenie pisemnego zamówienia do przesyłki z kołowrotkiem, wysyłanej przez Zamawiającego do Usługodawcy.

Usługodawca po zapoznaniu się z treścią zamówienia może kontaktować się z Zamawiającym w celu ustalenia ewentualnych dodatkowych informacji, niezbędnych do obsługi zgłoszenia.

Po wpłacie przez Zamawiającego zaliczki w wysokości 50% ceny usługi, wskazanej w cenniku w serwisie internetowym Usługodawcy, Usługodawca dokonuje oceny wstępnej kołowrotka.

Usługodawca po dokonaniu wstępnej oceny zamówienia oraz kołowrotka podejmuje decyzję o jego realizacji lub informuje Zamawiającego o braku możliwości realizacji z uzasadnieniem.

Po dokonaniu wstępnej oceny kołowrotka Usługodawca określa również zakres prac niezbędnych do prawidłowej realizacji usługi i ich koszt, o czym informuje Zamawiającego. Zamawiający podejmuje decyzję, czy akceptuje określony zakres prac i łączny koszt usługi.

W przypadku akceptacji łącznego kosztu przez Zamawiającego, Usługodawca potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji.

W przypadku braku akceptacji, kołowrotek zostanie odesłany bez wykonania usługi na koszt Zamawiającego, a zaliczka zwrócona po potrąceniu kosztu odesłania kołowrotka oraz opłaty diagnostycznej w przypadku kołowrotka elektrycznego.

Usługodawca ma prawo odmówić wykonania usługi, w tym nie przyjąć zamówienia do realizacji, gdy jego zdaniem niemożliwe jest osiągnięcie zamierzonego rezultatu.

Z chwilą otrzymania przez Zamawiającego potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji zostaje zawarta umowa między Zamawiającym a Usługodawcą.

Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Zamawiającemu treści umowy zawieranej na odległość następuje poprzez udostępnienie niniejszego regulaminu na stronie serwisu internetowego oraz przesłanie Zamawiającemu potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji wraz z niniejszym regulaminem. W przypadku umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa potwierdzenie jej zawarcia zostanie utrwalone i przekazane Zamawiającemu na papierze lub, za zgodą Zamawiającego, na innym trwałym nośniku (np. pocztą elektroniczną).

Realizacja zamówienia, tj. rozpoczęcie wykonywania usługi serwisowania przez Usługodawcę następuje łącznie po (1) otrzymaniu przez Usługodawcę zamówienia wraz z wnioskiem o rozpoczęcie wykonywania usługi przed upływem ustawowego terminu na odstąpienie od umowy w przypadku Zamawiającego, będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą Na Prawach Konsumenta i umowy zawieranej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, (2) potwierdzeniu przez Usługodawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji, (3) dostarczeniu Usługodawcy kołowrotka, który ma być serwisowany (4) oraz zaksięgowaniu wymaganej zaliczki na koncie Usługodawcy. W przypadku Zamawiającego będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą Na Prawach Konsumenta, brak wniosku o rozpoczęcie wykonywania usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa skutkuje wstrzymaniem wykonywania usługi do czasu upływu tego terminu, tj. 14 dni od chwili zawarcia umowy.

Termin realizacji usługi wynosi od 2 do 10 dni roboczych, chyba że w opisie danej usługi lub w trakcie oceny zamówienia podano inny termin. W przypadku usług o różnych terminach realizacji, terminem wiążącym jest najdłuższy podany termin.


PŁATNOŚĆ ZA USŁUGĘ

Do realizacji usługi, w tym wykonania oceny wstępnej kołowrotka, wymagana jest wpłata przez Zamawiającego zaliczki w wysokości 50% ceny usługi, podanej w cenniku w serwisie internetowym Usługodawcy. Pozostałą część ceny Zamawiający zobowiązany jest zapłacić po wykonaniu usługi, przed odesłaniem kołowrotka przez Usługodawcę.

Usługodawca udostępnia następujące sposoby płatności z tytułu umowy:

Płatność gotówką przy osobistym dostarczeniu (zaliczka) i/lub odbiorze (pozostała część ceny) kołowrotka.

Płatność przelewem na rachunek bankowy Usługodawcy, wskazany w serwisie internetowym Usługodawcy.

Płatność poprzez BLIK na numer telefonu Usługodawcy, wskazany w serwisie internetowym Usługodawcy.


KOSZT I SPOSOBY DOSTAWY ORAZ ODBIORU KOŁOWROTKA

Koszty dostarczenia kołowrotka do Usługodawcy ponosi Zamawiający, według cennika wybranego przewoźnika. Sposoby i adresy przeznaczone do dostawy kołowrotka Usługodawcy publikowane są na stronie serwisu internetowego Usługodawcy.

Odesłanie kołowrotka po wykonaniu usługi do Zamawiającego jest odpłatne, chyba że umowa stanowi inaczej. Koszty odesłania są wskazywane na stronie serwisu internetowego, a także w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji.

Odbiór osobisty kołowrotka od Usługodawcy po wykonaniu usługi jest bezpłatny.

Usługodawca udostępnia następujące sposoby dostawy i odbioru kołowrotka:

Przesyłka kurierska;

Paczkomat InPost;

Odbiór osobisty dostępny pod adresem i w terminie indywidualnie uzgodnionym z Usługodawcą.


REKLAMACJA USŁUGI

Do odpowiedzialności za wady usługi serwisowej stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego o rękojmi przy sprzedaży (art. 556-576). Odpowiedzialność Usługodawcy jest wyłączona, jeżeli wada powstała z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez Zamawiającego.

Jeżeli materiał dostarczony przez Zamawiającego nie nadaje się do prawidłowego wykonania usługi albo jeżeli zajdą inne okoliczności, które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu, Usługodawca niezwłocznie zawiadomi o tym Zamawiającego. Jeżeli Zamawiający pomimo tego powiadomienia podejmie decyzję o realizacji usługi, a rzecz ulegnie zniszczeniu lub uszkodzeniu wskutek wadliwości materiału dostarczonego przez Zamawiającego albo wskutek wykonania dzieła według jego wskazówek, Usługodawca może żądać za wykonaną pracę umówionego wynagrodzenia lub jego odpowiedniej części. Usługodawca ma prawo odmówić wykonania usługi, w tym nie przyjąć zamówienia do realizacji, gdy jego zdaniem niemożliwe jest osiągnięcie zamierzonego rezultatu.

Roszczenia wynikające z umowy o usługę serwisowania przedawniają się z upływem dwóch lat od dnia wykonania usługi, a jeżeli usługa nie została wykonana – od dnia, w którym zgodnie z treścią umowy miała być wykonana.

W przypadku, gdy zdaniem Zamawiającego usługa została wykonana wadliwie, może on zgłosić reklamację do Usługodawcy korzystając z danych kontaktowych, udostępnionych w zakładce Kontakt na stronie internetowej serwisu oraz w niniejszym regulaminie. W reklamacji należy podać swoje dane, umożliwiające identyfikację Zamawiającego, dane kontaktowe w tym adres poczty elektronicznej do korespondencji, dane serwisowanego kołowrotka, dokument potwierdzający wykonanie usługi przez Usługodawcę, opis zastrzeżeń oraz żądanie reklamacyjne.

Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Usługodawca zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie. Jeżeli do rozpatrzenia reklamacji konieczne będzie fizyczne zbadanie kołowrotka, Usługodawca powiadomi o tym Zamawiającego i ustali formę dostarczenia rzeczy do Usługodawcy.

Żądania reklamacyjne będą realizowane przez Usługodawcę pod warunkiem pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, tj. uznania przez Usługodawcę reklamacji za uzasadnioną i potwierdzenia, że usługa została wykonana nieprawidłowo. Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych, a o decyzji powiadomi Zamawiającego pisemnie lub w innej utrwalonej formie, np. pocztą elektroniczną lub poprzez komunikator.

Jeżeli usługa została wykonana wadliwie, Zamawiający może żądać usunięcia wad (naprawy). Alternatywnie Zamawiający może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub o odstąpieniu od umowy (jeżeli wada jest istotna), chyba że Usługodawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Zamawiającego wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już naprawiana przez Usługodawcę w ramach reklamacji i naprawa ta nie przyniosła rezultatu, albo Usługodawca nie uczynił zadość obowiązkowi usunięcia wady. Zamawiający nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

Usługodawca zobowiązuje się do zrealizowania naprawy w rozsądnym czasie, bez nadmiernych niedogodności dla Zamawiającego. W przypadku konieczności zamówienia i oczekiwania na dostarczenie części niezbędnych do wykonania naprawy, Usługodawca powiadomi o tym Zamawiającego.

Usługodawca może odmówić wykonania naprawy, jeżeli jest ona niemożliwa albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem wymagałaby nadmiernych kosztów. Jeżeli Zamawiającym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić usunięcia wady także wtedy, gdy koszty naprawy przewyższają cenę opłaconej usługi serwisowej.

Przy umowie między Przedsiębiorcami Zamawiający traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Usługodawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił Usługodawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

Usługodawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada usługi zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od jej wykonania.


POZASĄDOWE SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW, DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Zamawiającego będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów konsumenckich oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.

Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów:

zasięgnięcie porady prawnej u miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów właściwego według miejsca zamieszkania konsumenta,

zasięgnięcie porady prawnej w instytucjach, zajmujących się poradnictwem konsumenckim, np. Konsumenckie Centrum E-porad pod adresem: porady@dlakonsumentow.pl, Infolinia Konsumencka 801 440 220, 22 266 76 76 (aktualne dane i informacje dostępne są m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl),

złożenie wniosku o pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej, właściwego według miejsca wykonywania działalności przez Sprzedawcę,

złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu do Stałego Sądu Polubownego, działającego przy Inspekcjach Handlowych;

skorzystanie z platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR), która dostępna jest pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL. Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów).


PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ LUB POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA

Zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Konsument który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35. tej ustawy. Prawo to przysługuje również Przedsiębiorcy Na Prawach Konsumenta, w taki sam sposób i na tych samych zasadach, jak Konsumentowi. Tym samym postanowienia niniejszego punktu regulaminu należy stosować w taki sam sposób wobec Zamawiającego będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą Na Prawach Konsumenta, natomiast nie dotyczą one Zamawiającego będącego Przedsiębiorcą.

W przypadku umowy o usługę, gdy Zamawiający wyraził zgodę na rozpoczęcie wykonywania usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy i usługa została już w pełni wykonana, Zamawiający traci prawo do odstąpienia od umowy.

Zamawiający może odstąpić od umowy składając Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można wysłać pocztą elektroniczną lub w innej utrwalonej formie, np. pisemnie, poprzez komunikator, na adresy podane w zakładce Kontakt na stronie internetowej serwisu oraz niniejszym regulaminie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi integralną cześć niniejszego regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza znajduje się na końcu niniejszego regulaminu (ostatnia strona).

Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.

W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, umowę uważa się za niezawartą.

Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Zamawiającego o odstąpieniu od umowy, zwrócić Zamawiającemu wszystkie dokonane przez niego płatności. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Zamawiający, chyba że Zamawiający wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez Zamawiającego od umowy, które obowiązany jest ponieść Zamawiający:

Zamawiający ponosi bezpośrednie koszty odesłania kołowrotka przez Usługodawcę, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło już po wysłaniu kołowrotka do Usługodawcy. Koszty te wskazane są w serwisie internetowym Usługodawcy i wynoszą średnio 25 zł. Koszt przesyłki zostanie potrącony ze zwracanej Zamawiającemu kwoty zaliczki. Jeżeli Zamawiający odstąpił od umowy przed wpłatą zaliczki, Usługodawca odsyła kołowrotek po opłaceniu przez Zamawiającego kosztu przesyłki.

W przypadku usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie Zamawiającego – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Zamawiający który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

Zgodnie z przepisami Ustawy o Prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa nie przysługuje w odniesieniu do umów:

1) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;

2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

3) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

4) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

5) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

6) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;

7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;

9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

11) zawartej w drodze aukcji publicznej;

12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;

14) oświadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.


USŁUGI ELEKTRONICZNE W SERWISIE INTERNETOWYM

W serwisie internetowym dostępne mogą być następujące usługi elektroniczne: Formularz Kontaktowy. .

Usługa elektroniczna Formularz Kontaktowy świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą wysłania wiadomości za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania wypełniania formularza przez Zamawiającego.

Wymagania techniczne niezbędne do prawidłowej współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji; (4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z serwisu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

Tryb postępowania reklamacyjnego:

Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem serwisu internetowego Usługobiorca może składać na przykład:

pisemnie na adres: 83-110 Tczew, ul. Żeglarska 6A / 2;

w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wormpinionreelserwis@gmail.com;

Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; żądania oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.

Usługodawca rozpatrzy reklamację nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.


POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

Niniejszy punkt Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Usługobiorcy będącego Przedsiębiorcą.

Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Usługobiorcy żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.

Usługodawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Usługobiorcę sposobu płatności oraz faktu zawarcia umowy.

Odpowiedzialność Usługodawcy w stosunku do Usługobiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu umowy, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę w stosunku do Usługodawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia umowy lub niezwiązanych z umową. Usługodawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Usługodawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.

Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą niedające się rozwiązać polubownie, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.


POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Umowy zawierane z Usługodawcą zawierane są w języku polskim.

Zmiana regulaminu:

W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca ma prawo odstąpienia od umowy.

W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. umowa o usługę serwisowania kołowrotka) zmiany regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców przed dniem wejścia w życie zmian regulaminu, w szczególności zmiany regulaminu nie będą miały wpływu na już złożone zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane umowy.

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; Ustawy o Prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.


PRZYKŁADOWY FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚC LUB POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA: